Kultura dziś w dużym stopniu przeniosła się do sieci. Media społecznościowe to kanały budowania relacji z użytkownikiem. MS umożliwiają utrzymanie i pogłębienie kontaktu z gościem instytucji kultury. Mamy dla Was kilka wyjątkowych propozycji tworzenia treści storytellingowych – tym razem stawiamy na obraz i dźwięk. Przed Wami podróż po ludzkich zmysłach.
Olga A. Hilger
Krótka historia miasta. Miasta, jakich wiele, choć może każde z nich jest wyjątkowe. Oto Kraków pokazany w sposób, jakiego wciąż brakuje w sieci – artystyczny, prawdziwy i trzymający w napięciu.
Muzeum Historii Naturalnej stworzyło serię filmików, które opowiadają historie z zastosowaniem innego środka wyrazu… komizmu! Trzeba przyznać, że takie produkcje zapadają w pamięć, a wysoka jakość sprawia, że chętnie oglądamy z dziećmi tego typu filmy.
Japońskie dzieła ożywają! Ożywianie obrazów jest niesłabnącym trendem, a wykonane w taki sposób nie pozwala przejść obojętnie! Co więcej, mamy poczucie już po 10 sekundach, że na chwilę zanurzamy się w innej kulturze, a muzyka i animacja nadają nowego wymiaru, nie tylko formy dziełom!
Kontrowersje? Czemu nie! Oto jeden z filmików, tym razem na temat impresjonizmu, przybliżający dzieciom i nie tylko różne kierunki w sztuce. Trzeba przyznać, że dynamika umożliwia przekazanie gigantycznej ilości informacji w krótkim tempie!
Dokument? Paradokument? Bez względu na nomenklaturę, wykorzystanie starych dokumentów, zdjęć i prawdziwych wspomnień to nadanie statusu prawdy zwykłym kawałkom papieru.
Także ostatni filmik, który wybraliśmy, ten o Wendzie stworzony przez Muzeum Gdyni, pokazuje, jak ważna jest reżyseria dźwięku. Samo połączenie dobrze dobranych efektów dźwiękowych i muzyki z obrazami to już ponad połowa sukcesu!